Deklaracja Dostępności
Wstęp
Daty publikacji i aktualizacji
- Data publikacji strony internetowej: 2019-05-27.
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-02-04.
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
- Niektóre pliki do pobrania są niedostępne cyfrowo.
Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej
- Niniejsze oświadczenie sporządzono dnia: 2020-04-01.
- Oświadczenie zostało ostatnio poddane przeglądowi w dniu: 2022-03-30.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt:
- osoba kontaktowa - Katarzyna Łączek-Stuleblak,
- adres e-mail - kontakt@bs12.elodz.edu.pl,
- numer telefon - 42 643 29 30.
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Informacje na temat procedury wnioskowo-skargowej
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.
Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich
Dostępność architektoniczna
Wjazd na teren bursy ogrodzony - brama wjazdowa zamykana - otwarcie bramy domofon po lewej stronie przy furtce.
Nawierzchnia wokół budynków częściowo nierówna.
Parking na terenie bursy brak wyznaczonych miejsc dla niepełnosprawnych.
Przy wejściu do budynku brak podjazdów dla osób niepełnosprawnych.
Wejście główne do budynku schody – 5 stopni.
Na terenie bursy znajdują się dwa mieszkalne budynki – wejście do budynków zamykane.
Budynek po prawej stronie od parkingu – domofon do drzwi po prawej stronie na ścianie.
Budynek po lewej stronie od parkingu – domofon do drzwi po lewej stronie na ścianie.
Budynki mieszkalne 6 kondygnacyjne bez wind i platform.
Budynek stołówki 2 kondygnacje bez wind i platform.
Brak toalet przystosowanych dla osób niepełnosprawnych.
Brak możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu i online.
W przypadku zgłoszenia się osoby ze szczególną potrzebą (osoba z niepełnosprawnością ruchową, osoba niewidoma lub słabowidząca, osoba głuchoniema lub z inną potrzebą), portier informuje dyżurnego wychowawcę lub wyznaczonego pracownika placówki. Wychowawca lub wyznaczony pracownik rozpoznaje trudności w dostępności i dopasowuje określone działania.
Miejscem do udzielania informacji osobom ze szczególnymi potrzebami jest Budynek II ( drugi od bramy wjazdowej).
Aplikacje mobilne
Podmiot nie posiada aplikacji mobilnych